Vanatehnika olulised kuupäevad

Erinevate juubelite tähistamiseks ja kalendrite tegemiseks jms on alati vaja täpseid kuupäevasid ja olulist infot – koondame selle kõik siia kokku üldiseks teadmise suurendamiseks ja kõigile kasutamiseks:

1. jaanuar 1982 esimene VAZ 2107
1. jaanuar 1932 käivitati esimene GAZ sõidukite konveier
6. jaanuar GAZ51
16. jaanuar GAZ13 “Tšaika” sünnipäev
29. jaanuar 1932 esimene GAZ sõiduk tuli konveierilt
21. veebruar 1976 esimene VAZ 2106
aprill 1956 hakati tootma Moskvitš 402
5. aprill 1977 esimene VAZ 2121
19. aprill 1970 esimene VAZ 2101
24. aprill 1971 esimene VAZ 2102
02. juuli 1984 esimene VAZ 2104
10. juuli 2016 Lada Ride sünnipäev
15. juuli GAZ21?
15. juuli GAZ24
1. september 1972 esimene VAZ 2103
10. oktoober GAZ21 “Volga” sünnipäev?
13. oktoober GAZ12 “ZIM” sünnipäev
22. oktoober 2022 MTÜ Eesti Volga Selts asutamine
1. detsember 1974 esimene VAZ 21011
1. detsember 1980 esimene VAZ 2105
4. detsember 1946 tuli konveierilt esimene Moskvitš 400-420 (toodeti kuni 1954) Rohkem infot
18/19. detsember 1984 esimene VAZ 2108. Esmakordselt ilmus Nõukogude Liidus esiveo ja luukpära kerega auto.
21. detsember 2003-18. juuni 2012 Eesti Moskvich Klubi
21. detsember 1973 toodeti miljonis VAZ 2101
23. detsembril 1993 pandi Volga autotehases kokku esimene viieukseline “Niva” VAZ-2131. Viieukseline “Niva” pandi kokku AVTOVAZi eksperimentaal- ja tööstuslikul tootmisel. See erines standardmudelist 50 cm pikliku aluse, kahe lisaukse ja 70 liitrise bensiinipaagiga. Viieukseliste autode baasil toodeti spetsiaalseid autosid – näiteks kollektsionäär, meditsiinilised, pealevõtted. 2008. aasta veebruaris andis AVTOVAZ välja 100 tuhande viieukselise “Niva”. (allikas)
30. detsembril 1994 lõpetati ZIL-130 (431410) tootmine. Sel päeval väljus konveierilt viimane 338312. eksemplar.
30. detsember 1987, esimene VAZ 2109 auto (Satellite/Lada Samara) väljub Togliatti Volga autotehase konveierilt.
31. detsembril 1978 pandi kokku VAZ-2108 esimene proov. Uudsuses oli kõike: esivedu, luukpära kere, mootori ristasend, sõltumatu ülerattav vedrustus, esi ketaspidurid koos ujuvklamriga, kontaktivaba süütesüsteem, McPhersoni esivedrustus, pinwheel rool, trosssidurivedu, plastikust energiat neelavad kaitserauad, alumiiniumuksed ja kapott. (allikas)

1930 ehitati AZLK tehas Moskvasse, kus esialgu toodeti GAZ-A ja GAZ-AA sõidukeid
1954-1956 toodeti Moskvitš 401-420
1958-1963 toodeti Moskvitš 407
1960-1964 konstrueeriti Moskvitš 408, milleks loodi üleminekumudel 403
1965 alustati Moskvitš 408 tootmist
1966 valmisid esimesed Moskva tehase dokumentatsiooni alusel valmistatud Iž-412d
1966 teise põlvkonna Zaporožetsi, ZAZ-966 (“seebikarp”) tootmise algus. 50. juubeli puhul tegi Maanteemuuseum vanavanemate päeval sapakate eri.
1967 alustati Moskvitš 412 tootmist, jätkati 408ga
1976 loodi Pärnumaa Vanatehnika Klubi
1976 alustati Moskvitš 2140 tootmist
1978. a lõpus alustati raskematele teedele mõeldud modifikatsiooni, Moskvich 21406 tootmist
1980. aastal luksuslikuma Moskvitš 2140SL tootmist
1986 tõi mudeli Moskvitš 2141
1993–2005 tagaveoline laugsabakerega mudel Iž-2126 ОДА 

M-2141 ja M-2142 mudelitega lõppes Moskvichi kui kaubamärgi lugu. Iževski tehas on tegelikult vaid Iževski masinaehitustehase autosid tootev osakond ja algselt sisuliselt täiendav Moskvichide konveier. 2006. aasta veebruaris, olles tootnud üle 5 miljoni sõiduauto, läks Moskviche tootev ettevõte ametlikult pankrotti. Uute autode tootmine oli seal lõppenud juba mitu aastat varem. Praegu monteeritakse osas tehasekompleksist Renault’ (Dacia) autosid. (allikas: http://mosseklubi.ee/ajalugu/)

Kõik kellel lisainfot, siis palun andke teada info@parnuvanatehnika.ee ja lisame selle siia 🙂

This entry was posted in Postitused. Bookmark the permalink.